$type=grid$count=4$m=0$cate=1$sn=0$rm=0$show=home

$type=carousel$cols=3$show=home=$cate=0

REÇETE

Bana akıl, ağır ve şaşalı bir küpe idi. Kulak memem sarktı ve büyüdü. Yüzümün sınırına yakışmadı.

 Evet tüm reçeteler ve bilimsel açıklamalar,

Benim hislerim var.

Çekim.

Yanındayken,

Ona doğru azalmalarım.

His.

İçimin kavrulması.

Kalbimin titreyişi.

 

Uçakları gidip de dönmeyen olarak düşleyemiyorum, hiç.

Uçaklar belirli şehirler arasında giderler ve dönerler.

Evet, tüm otogarlar ve havalimanları.

Tüm gişeler.

Buna inanamıyorum.

Eğer buna da inanmam beklenirse benden.

Kuşlar hep uzaklara uçmalı derim.

Biz de arkalarından bakakalmalıyız.

Yaklaşmamalı hiç, hep küçülmeli asla belirginleşmemeli.

Bu bilime aykırıdır.

Bilim neyi bilir,

Benim hücrelerimin sayısından başka?

Hücrelerimi saran hissin büyüsünü bilmez.

 

Toplum, her sabah çantamı alıp işe gitmemi bekler.

Sokağı şaşmam yasak.

Köşe başında etim yığılır.

İnsanların toplamı neyi iyi bilir?


Bir gün yine akıllılar

Akılsızları çekiştirirken

Aklımı terk ettim.

Yorgun ve bıkkındım.

Korkak değildim,

Cahildim.

Cahillik bazen iyidir.

Rotasız bir yola çıkma cesaretin varsa eğer.

 

Tüm akıllılar hayretle baktı.

Onlar her zaman haklı bulunmayı bekler.

Haklı bulundukları an.

 Olağan bir kabulleniş,

Bıyık altından gülüş,

Göz bebeklerinde alkış.

“Ben de seni cezbeden nedir?”

Sorusunu akıl etmezler.

 

Cazibe,

İşte aklımı başımdan alan o yalancı.

Hücrelerimi kasıp kavuran hissin kaynağı,

Gitmek rüzgarlarının anahtarı,

Akıllıların düşmanı.

 

Cazibeye doğru azaldım.

Gönlüm kaydı,

İçim aktı,

Yalvardım,

Yaratıcıya bana versin diye.

Umut ettim.


Aklımı terk ettiğim günden beri

Bebeğim gibidir umut.

El ele tutuşup sokağa çıkarız istisnasız.

Kendimden çok onu gözetirim.

Kendimden çok onu gözetmek için,

Kendimi beslerim.

 

Bana akıl, ağır ve şaşalı bir küpe idi.

Kulak memem sarktı ve büyüdü.

Yüzümün sınırına yakışmadı.

 

Evet tüm reçeteler ve bilimsel açıklamalar.

Evet gitmek rüzgarları.

Gitmek sabahları ve akşamları,

Gitmek trenleri,

Tüm otogarlar ve havalimanları.

Tüm gişeler.

Gitmek.

Yitmek.

Dönmek.


imza:alacamarti.

fon: Nessi Gomes- All Related

 

 

bir akılsız atasözü

Yorum Yap

Yorumlar: 2
  1. Rukiye. Bu şiir sende adeta bir dönüm noktası. Öncekilerden farklı ve yoğun olan bu şiir, yeni bir Rukiye'den çıkma. Bir aşama kat etmiş, bir yolu geride bırakmış, bir şeyi anlamış ve anlamadıklarını bırakmış bir Rukiye'nin manifestosu. Bayıldım. Tebrik ediyorum seni arkadaşım. Şairlik yolun kutlu olsun. Önün yağmurun süpürdüğü sokaklar kadar açık, ferah, taze. Dilin, şahane!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yolumu benden daha iyi tahlil etmişsin. Ben bile bu kadarını göremezdim. Yeni bir yola girmenin gururu mu yazdırdı bana bu şiiri? Yoksa bambaşka bir neden. Bilemiyorum. Geldiğinde yazmalı diyorum. Yazıyorum. Lakin şunu kabul etmeliyim ki bu şiiri yazarken; gerçekten içimde yoğun duygular hissetmiştim. Geceydi. Başım ağrımıştı ve içim susmamıştı.

      Sil

Ad

Anı,3,Deneme,18,FİLM İNCELEME,1,İnceleme,5,Manzum,2,Mektup,5,öykü,2,Seyehat,2,Şiir,25,
ltr
item
ALACA MARTI: REÇETE
REÇETE
Bana akıl, ağır ve şaşalı bir küpe idi. Kulak memem sarktı ve büyüdü. Yüzümün sınırına yakışmadı.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhlhwokpU4VFOLa1pdDDtGocxMcu-jsgqV3tVX6VU3wIqZnAUf4rbCzltFn9iOjUu_EjmqeE5GrSKC-57QD_0N1w2Lka6aQ0JTOgeYhmajO3OU5yCE057yoWEhTKLvpGS71YceA8ngmpElBFfJPyWQUjlT9TRvRwgKCMdOGLTlHkkBqX4V8PUcx0tmq0ss/w400-h300/IMG20221113150038~2.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhlhwokpU4VFOLa1pdDDtGocxMcu-jsgqV3tVX6VU3wIqZnAUf4rbCzltFn9iOjUu_EjmqeE5GrSKC-57QD_0N1w2Lka6aQ0JTOgeYhmajO3OU5yCE057yoWEhTKLvpGS71YceA8ngmpElBFfJPyWQUjlT9TRvRwgKCMdOGLTlHkkBqX4V8PUcx0tmq0ss/s72-w400-c-h300/IMG20221113150038~2.jpg
ALACA MARTI
https://alacamarti.blogspot.com/2023/12/recete.html
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/2023/12/recete.html
true
1348049440295073018
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Tümünü Göster Oku Reply Cancel reply Delete Ana Sayfa PAGES İçerik Sayısı Tümünü Göster Sevebileceğiniz Yazılarım Etiket ARCHIVE Ara ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Mayıs Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content