$type=grid$count=4$m=0$cate=1$sn=0$rm=0$show=home

$type=carousel$cols=3$show=home=$cate=0

NAMAZ

Eller kimi zaman o kadar kuvvetlidir ki kulağımıza fısıldar haldeyken öyle bir an geliyor ki bir bakmışız beynimizin tam merkezinde bağırıyor.

 Bu gece miraç kandiliymiş.  Eskiden bu kandil gecelerini hatta tüm namaz vakitlerini bir görev bilinciyle eda ederdim. İmamhatipte, sonraları. En son ne zaman namaz kıldım hatırlamıyorum. Belki 2023 Ramazanı. Ya da 2022 Ramazanı. Neredeyse 2 yıl olmuş. Hatta 3 yıl olmuş olabilir. Bir görev bilinciyle ve kolektif yapılan bir eylemdi namaz benim için. Kendim için mi yapıyordum? Yoksa Allah için mi? Belki sevap için veya eller için. Birbirine karışmıştı sebepler. Nedenler ve nasıllar… Bıraktım. Kafamın karıştığı o yerde, akla karayı seçemediğim o yerde bıraktım. Ama şunu anlamıyorum bir insan neden Allah için namaz kılsın ki! Yani nedir bu cümlenin altında yatan mana. İçi boş bir yalakalık kanımca. Bir palavra. Allah’ın benim namazıma mı ihtiyacı var? O’nun hiçbir şeye ihtiyacı yok.

Gözlemlerime göre insanların geneli ya sevap için ya da eller için namaz kılar. Bu gözlemim namazla olan münasebetime ara verdiğim son zamanlardan. Bence bir insanın namaz kılmasının tek amacı kendisi için olmalı. Bir insan kendisi için kılmalı. Günümüzde kendisi için bir şey yapan insanlar bencil olarak adlandırılır genelde. Kendisi için kitap okuyan, seyahat eden, şarkı dinleyen, kıyafet alan… İnsanın ruhuna iyi gelsin diye yaptığı bir eylem bence namaz. Bir iyileşme seansı. Allah ile iletişim anı. Yalnızlık.  Belki çok indirgedin diyecek kimileri. Fakat indirgemezsek, sıradanlaştırmazsak onu kim alır ki eline. 

yapraktan kuşa

Namazı neden bıraktığıma dair net olarak göremem. Açıkçası nedenim tek bir unsur da içermez. Lakin şunu net bir şekilde söylemeliyim ki; ‘En son ne zaman kendim için namaz kıldığımı bilmediğim bir dönemdi.’  O zamandan bu zamana namaz kılmayı özlediğim anlar çok yaşadım. Bu gece bu özlemimi gidermeyi ne çok istiyor içim.

Bir taraftan da alkol aldıkça ve bir adam ile seviştikçe alkol almaya hakkım kalmamış gibi oluyor. Bu ellerin tespiti gibi duruyor. Allah böyle bir söz etmez. Bu Allah’ın lafına hiç benzemiyor.

Yaşama cesareti bununla alakalı. Aşık olma arzusu ve peşinden gelen yürüyüş. Hakkın olmadığına inanmamak. Etiketleri ve ayrımları reddetmek. Yaşama cesareti. Yani hani bilincimizin ta derinlerinden gelen o “Sevişiyorsa namaz kılmaz.” Lafını gerçek kılma çabasını reddetmek. Günahı ve sevabı yaşamına dahil etmekten ürkmemek. Hiçbir insan tam anlamıyla ne sevapkar ne de günahkardır.

Eller çok konuşuyor. Elleri susturmak gerekli. Eller kimi zaman o kadar kuvvetlidir ki kulağımıza fısıldar haldeyken öyle bir an geliyor ki bir bakmışız beynimizin tam merkezinde bağırıyor. Kumanda onda. Yaşamımızı yönetir halde yakalıyorum onu. Eli.

hiç

müzik. https://www.youtube.com/watch?v=w4XmPTYbL4g

Sea Of Hope - Rumi

imza:alacamarti.

Yorum Yap

Yorumlar: 7
  1. Merhaba, samimiyetle söylemek gerekirse yazınızı okuyunca biraz üzüldüm. İnşaallah tekrar namaza başlarsınız. Namazları Allah için kılmak konusunda sadece kelimeye takılmışsınız gibime geliyor. Allah içinden kasıt Allah rızasından olsa gerek. Bizler namazlarımızı Allah emretti diye, O'nun emrini layıkıyla yerine getirmek için kılarız. Elbette insan günahkardır, günah işlemenin yanında namazlarını da kılabilir. Ancak namazlarında samimiyet gösterirse inanıyorum ki günahlar da ona çirkin gelecektir. Eller, aaah o eller.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanda kehanetleri gerçek kılmak için yaşamını sürdürme durumu var bence. Bu yazının doğum hikayesi bir kişinin namazı bırakmasından çok daha başka bir boyut. Baktığım yer geniş bir açıdan. Genel olarak insanlık halinden söz ediyorum aslında. Ayık olmama halimiz var. Bizim için biçilen rolü oynuyor gibiyiz. Kabaca sorgulamadan yaşayan bir insanın kendi kendine içini dökmesi gibi düşünülebilir.

      Sil
    2. Yumuşak bakışınız için çok teşekkür ederim yine de.

      Sil
    3. Allah için namaz kılmak, Allah rızası için namaz kılmak demek, evet. Lakin bu yazımda amacım Allah rızası için bir insanın namaz kılmasını da gerçekçi bulmamam aslında. Tabi ki bu noktada da genelleme yapamam, sadece insanların kendilerini sorgulamasına aracı olursa bu yazım ne mutlu bana.

      Sil
  2. Çok cesur bir yazı bu! Seni takdir ediyorum Rukiye. Kim ne derse desin, kendine özgü ve samimisin. Her zaman olduğu gibi. Bir başkası ne der diye düşünüp hissettiklerini ve kaleminden fışkıranları yumuşatmamışsın. Soğuk su etkisi yaratıyor yazdıkların, okuyanda. Onları bir sorguya itiyor, mecburen. Eylemlerin arkasında yatan saiki düşünmeden yaşamı devam ettirmenin yaşamak olmadığını anlatmak istercesine. Umarım ihtiyacı olana ihtiyaç duyduğu cesareti verir. Eline sağlık 🌱

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı yazarken de yaşarken de zor olanda fazlaca umursamaz ve basit olmak gerektiğine inanmaya başladım. Bu yazıyı yayımlasam mı diye düşünsem devamında çelişkileri büyütecekti zihnim. Basit düşündüm ben de. Aslında sadece bir kağıda içimi dökmüştüm, kağıtta duracağına burada dursun dedim.

      Sil
  3. Namazı zaten kendimiz için kılıyoruz. R başkadı görsün diye kılarsak mürai ve münafık oluruz.

    Allahü Teala'nın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur. Böyle düşünürsek hata ederiz. Bizim için hikmetleri var ki emretmiş. Bu arada sadece namaz için de geçerli değildir bu. Her emrini O istediği için yaparız. Veya O istemediği için yapmayız.

    YanıtlaSil

Ad

Anı,3,Deneme,18,FİLM İNCELEME,1,İnceleme,5,Manzum,2,Mektup,5,öykü,2,Seyehat,2,Şiir,25,
ltr
item
ALACA MARTI: NAMAZ
NAMAZ
Eller kimi zaman o kadar kuvvetlidir ki kulağımıza fısıldar haldeyken öyle bir an geliyor ki bir bakmışız beynimizin tam merkezinde bağırıyor.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbndgWuVXPIM_l9g5D39JRVPdlUzEE3fVZdRRE8IZ26A5rgMekMS6FHmkgZFVNzHCERWJpuDlNjPq5EGbNXA3R_7YEvVH7hfyktHYNWqu-9ED7zxVfP9kjzopQVr4K7Pwk4gq6F0yj0OzTnxQZqe2Ois9ra9UUwfVpRw9wX3FfyO052q0I3M4wI1bgYVc/w300-h400/IMG20240206165806.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbndgWuVXPIM_l9g5D39JRVPdlUzEE3fVZdRRE8IZ26A5rgMekMS6FHmkgZFVNzHCERWJpuDlNjPq5EGbNXA3R_7YEvVH7hfyktHYNWqu-9ED7zxVfP9kjzopQVr4K7Pwk4gq6F0yj0OzTnxQZqe2Ois9ra9UUwfVpRw9wX3FfyO052q0I3M4wI1bgYVc/s72-w300-c-h400/IMG20240206165806.jpg
ALACA MARTI
https://alacamarti.blogspot.com/2024/02/namaz.html
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/2024/02/namaz.html
true
1348049440295073018
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Tümünü Göster Oku Reply Cancel reply Delete Ana Sayfa PAGES İçerik Sayısı Tümünü Göster Sevebileceğiniz Yazılarım Etiket ARCHIVE Ara ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Mayıs Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content