$type=grid$count=4$m=0$cate=1$sn=0$rm=0$show=home

$type=carousel$cols=3$show=home=$cate=0

YAVAŞLAMAK

Bu şehirde herkes olmasa da olur. Bir ben bende olmasam olmaz.

YAVAŞLAMAK 


 En son kendi içimde nerede kalmıştım? Bugün ne çok sordum bu soruyu. 

Son zamanlarda ne çok cevap bulmak için can çekişiyor içimde bir yer. 

Ben de bilmiyorum cevabını. Şimdi burada yemek yiyen bu kız o kız mı? 

O kızı unuttum mu yoksa, anlatmaya kalksam uzun sürer. İçimdeki detaylarını hissedebiliyorum. 

Biraz yavaşlamaya ihtiyacım var. Son zamanlarda hava durumu ile aynı içim. 

Bi' bakmışsın kış günü güneşli, bi' bakmışsın acı soğuk, bi' bakmışsın yağmurla birlikte rüzgar da artarak esiyor. Fakat asla kara dönemedi. 

Kara bulutların içinde parlayan bir güneş var.

Yıldızların olmadığı bu şehirde, bilmem ki tam olarak kaç kilometre ötelerden, uzak ellerden nasıl görürsünüz buraları? 

Bu şehirde kötü şeyler mi olur dersiniz? 

Bilir misiniz bu şehirde bazen iyi şeyler de olur.

Bu şehirde insanlar gününü gün eder mi dersiniz?

Bilir misiniz bu şehirde bazen hiçbir şey olmaz. 

Yürüyen kadın ve erkek ayaklarının olduğu bu şehirde, benim biraz ayran içip yavaşlamaya ihtiyacım var. 

Dinlemeye...



Anlamaya mesela tuz kokusunun anlamını. Tuz kokusu içimde sonsuz bir bağlamda anlamlı. Nedeni derinlerimde hissedebiliyorum. Bana biraz tuz kokusu verseniz, ben onu saklayıp taşıyabilsem gittiğim her yerde yaşarım, eminim.  

Dalgaların gösterisi, bence mükemmel iyilikte bir korku filmi. İçinde hiç kötülük olmayan bir korku filmi ve benim tek izleyebildiğim korku filmi. Evet biraz dalgaları da izleyebilirim çocukluğumdaki gibi.   Mesela bu benim kıyıma gelip duran dalgalar, kim bilir hangi kıyılardan geliyor? Çocukluğumda seyrettiğim dalgalar Akdeniz'in dalgalarıydı, biraz büyümeye başlayınca Akdeniz'e kıyısı olan başka ülkeler var diye duymuştum. Mesela İtalya, İspanya, Kuzey Afrika ülkeleri, Yunanlar, Almanya diye bildiğim Suriye... 

Bir an gözlüyorum, işte kıyıya gelen bir dalga var çok hızlı, ona yetişmem için benim de hızlı olmam lazım, beynimde kurduğum hayal tezgahını hızlı işletmem lazım. Seçiyorum o dalgayı kendime, kıyıya vurup kumda kaybolana kadar izliyorum onu ve en son da geri çekilirken kayboluşunu yakalayabildiğim kadar içime katıyorum. Şimdi aklımda bu dalga bir etki bıraktı. O an o etkide kaybolmak var. Üç temel soru soruyorum: 

Bu dalga nereden geldi, bana ne hissettirdi?

 Geldiği kıyıda da bu dalgayı benim gibi seyreden bir insan var mıydı, o ne düşünmüştü? 

Ve en önemli sorum, öyle biri varsa o kim? 

Yeni gelen dalgalara gözüm kayarsa ki bu kaçınılmaz, bu sorulara cevap üretmem zorlaşıyor. O yüzden iradem yüksek olmalı. O kişiyle tanışmış belki rastlaşmış, birbirimizden teyet geçmiş olabiliriz ve bunu ikimizde bilmiyoruz. Çok eğlenceli. :))

Sorularım artarak devam eder. 7 yaşındaki bir çocuğun aklındaki bu soruların estirdiği rüzgarlar derinlerimde, hissedebiliyorum. 

Sahile bir döşek serip gece uykumu burada uyumak istiyorum. 

Gecenin kokusunu ve serinliğin sesini seviyorum. Sevmeyi seviyorum. 

Bu şehirde herkes olmasa olur, bir tek ben bende olmasam olmaz. 

dalgalar 


( 23/01/2023 de yazmışım. Araya bi' şeyler serpiştirdim, genel çerçeveden çıkmadan. Bir bildiği vardır içimin, böyle yazmak istemiş. )


imza:alacamarti.

Yorum Yap

Yorumlar: 2
  1. Bu yazı bana çok anlamlı. Çünkü o yedi yaşındaki kız çocuğunun sorduğu soruların estirdiği rüzgara şahit olmuştum, adalarda. Ne güzel sorular soruyor demiştim. Ne farklı düşünüyor! O gün, ne güzel bir gündü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kınalı Ada benim için güzel bir sohbet ve adayı tam tur dolanmak demek...

      Sil

Ad

Anı,3,Deneme,18,FİLM İNCELEME,1,İnceleme,5,Manzum,2,Mektup,5,öykü,2,Seyehat,2,Şiir,25,
ltr
item
ALACA MARTI: YAVAŞLAMAK
YAVAŞLAMAK
Bu şehirde herkes olmasa da olur. Bir ben bende olmasam olmaz.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9XLuXadi52-dRDGmtmO5T1Axt9ZfQEbeiuQPlkoVN4A6sB0sAtMp5rIHzWh5TePQE28bQ43WSi20Ky_H0e2Y-UywDEaVLUetGQUiEJFPgmD6tSx-31mKKsyneiBBQPBHLGuI7_iWCPfAqt951XY2ztHlcr41pdATC_-3utP3CO4KwwSHJT5-WSEOU/w480-h640/IMG20230208185722.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9XLuXadi52-dRDGmtmO5T1Axt9ZfQEbeiuQPlkoVN4A6sB0sAtMp5rIHzWh5TePQE28bQ43WSi20Ky_H0e2Y-UywDEaVLUetGQUiEJFPgmD6tSx-31mKKsyneiBBQPBHLGuI7_iWCPfAqt951XY2ztHlcr41pdATC_-3utP3CO4KwwSHJT5-WSEOU/s72-w480-c-h640/IMG20230208185722.jpg
ALACA MARTI
https://alacamarti.blogspot.com/2023/02/yavaslamak.html
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/
https://alacamarti.blogspot.com/2023/02/yavaslamak.html
true
1348049440295073018
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Tümünü Göster Oku Reply Cancel reply Delete Ana Sayfa PAGES İçerik Sayısı Tümünü Göster Sevebileceğiniz Yazılarım Etiket ARCHIVE Ara ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Mayıs Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content